Udgivet i Skriv en kommentar

Hvad skal der til?

Jeg ved ikke om jeg er uklar i min kommunikation og besvarelser af mails, men jeg modtager til stadighed henvendelser fra kunder der efter eget udsagn træner seriøst men bare liiiiige mangler at får styr på kosten og til det svarer jeg: “det lyder godt, jeg tilbyder netop kostcoaching, som indebærer at jeg sender dig et laaaangt spørgeskema som bl.a. indeholder 7 dages kostregistrering, som DU ydfylder, jeg modtager det udfyldte skema og bearbejder dine data og jeg sætter mig ned og i samarbejde med DIG, laver jeg en konkret HANDLINGSPLAN! LÆS: IKKE KOSTPLAN! men en plan for hvordan du integrerer de nødvendige ændringer, hvilke kosttilskud du har godt af, hvilke fødevarer du bør tilføre din hverdagskost og hvordan du kommer ud af dit uhensigtsmæssige tankemønster som har ført til dårlige kostvalg, eller overspisning”.

Det er det kostcoaching indebærer.

Du må ikke tage fejl af det mine fitnessatleter skal igennem, de skal ned i en fedt % der er ganske urimelig for en kvindes krop og der er helt andre mekanismer på spil og det er ikke sundhed der bliver coachet i der, men jeg bestræber mig på altid at gøre det så sundhedsmæssigt forsvarligt alligevel, men det er stadig en helt anden snak og ikke noget man bør gøre hvis man blot vil være frisk, slank (læs ikke tynd!) og sund.

Men selv for en fitnessaltet kan det, hvis viljen er til stede, sagtens lade sig gøre at gå ned i vægt et godt stykke af vejen uden kalorietælling og et godt eksempel på dette er sidste års DM Bikini vinder Johanna som gjorde et fantastisk stykke arbejde, udelukkende ved hjælp af kostcoaching og specielt tilrettelagte træningsplaner for hende.

IMG_0811[1]*Johanna – vinder af Bikini Fitness – 163 2012

En kostplan hjælper dig ikke til at træffe de rigtige beslutninger, det lærer dig heller ikke at lytte til og forstå din egen krop og dens behov.

En kostplan orker du max. at følge 14 dag til 4 uger hvis du er max. dedikeret, men så bliver det kedeligt, det bliver en sur pligt at veje maden non stop.

En kostplan er ansvarsfraskrivelse, for du er selv ansvarlig for din fremgang og hvad du stopper i munden og det ender ofte med at du alligevel falder i fordi maden er blevet for kedelig og så får jeg skylden for dit manglende vægttab og den dur ikke! Det er udelukkende helt og aldeles dit ansvar.

Ved hjælp kostcoaching udstyrer jeg dig til gengæld med alle de værktøjer du måtte få brug for til at træffe de rigtige beslutninger og hjælper dig til at ændre den livsstil der førte dig hen til mig. Jeg kommer med konkrete forslag når du løber tør for madinspiration, for der løber jeg aldrig tør!

Tør du selv tage ansvar?

Til inspiration linker jeg igen her til nogle gode artikler om hvorfor du ikke bør tælle kalorier:

http://jacksonstrength.com/the-skinny-on-skinny-fat/

http://fitnessbloggen.no/spis-sunnere-ikke-mindre/

http://www.charlespoliquin.com/ArticlesMultimedia/Articles/Article/894/Why_the_Calorie_Approach_to_Weight_Loss_Doesnt_Wor.aspx

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *