Udgivet i Skriv en kommentar

Udendørs i varmen

Jeg er nu gravid i uge 27 +3 dage og jeg måtte i søndags kapitulere på min søndags Body Flow i det vi lige har skiftet nyt program og jeg under selve øvningen måtte konstatere at alle de foroverbøjede øvelser, plus stræk ikke lige er noget min krop syntes godt om længere. Det begyndte at “lugte” lidt af bækkenløsning og jeg har derfor trukket mig fra undervisningen og ligeledes droslet ned på de øvelser under træningen der involverer foroverbøj og enkelte siddende ro øvelser.

Det er uge for uge mindre og mindre motiverende at tage i træningscenteret blot for at konstatere at der nu er en ting mere jeg ikke kan eller at kroppen nu er så tung at kropshævninger der før var mit speciale føles som da jeg startede med at træne dem i 2007!

Jeg har på mine bendage flyttet fokus til mere rehab træning, så når jeg en gang kommer stærkt tilbage, i hvertfald har fået trænet nogle af mine svage områder op, herunder min ankelstabillitet og mine stabilliserende muskler omkring mine knæ, noget der normalt er lagt ind i mine programmer som støtteøvelser, men nu altså hovedøvelser…

Jeg har nu flyttet fokus mod at ville være aktiv min. 30 min. om dagen og det er ligegyldigt hvilken aktivitet, det kan være cykling, gang, men helst træning, så jeg har i det gode vejr, for motivationens skyld rykket mine bentræninger/aktiviteter udendørs og jeg går glad afsted og nyder naturen, udsigten, samt ikke at blive fustreret over ting jeg ikke kan, for udenfor har jeg ikke nogle relationer til hvad jeg har kunnet og ikke kan længere, her kan jeg føle mig fri og godt tilpas.

Lørdag og i dag, startede jeg således med en kort gåtur af stier der førte mig til mig valgte træningsområde i Romalt Bakker, som nærmest er min baghave:

2013-07-06 11.05.03Hyggelige stier!

Her er så mit valgte træningsområde, hvor jeg på kloakdækslerne, lavede Boxjumps (for det kan jeg stadig, hvis jeg går ned), bænkene kørte jeg pushups og stepups på, stenene omkring bålpladsen, brugte jeg til håndstående planke, samt planke med sideroation og bækkenløft. Træstubbende som man lige kan skimte til højre bruge jeg til at træne lidt laterale steps og hermed også lidt hoftestabillitet:

2013-07-06 11.14.38

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Efter endt udførelse af de forskellige runder tog jeg en “spurt” op ad denne bakke, grunden til at jeg skriver i anførselstegn er blot fordi jeg ikke kan eksplodere som man normalt ville i en spurt, men det bliver min form for spurt:

2013-07-06 11.10.32

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Det er svært at se, men bakken ovenfor bliver mødt af et rimeligt brat fald på den anden side og her brugte jeg den som min pause for at komme ned og tilbage til mine stationer:

2013-07-06 11.11.34

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Jeg gentog hele molevitten 4 gange for at kvittere med nedkøl via min gåtur hjem på ca. 7 hyggelige min. og straks var jeg i godt humør og kroppen føles veltilpas!

Er du ligesom jeg træt af at træne indendørs på store hold, med instruktører der ikke når at rette dig eller presse dig? Så kan du nu tilmelde dig min næste udendørs Bootcamp i august med start i uge 32 tirsdage og torsdage i Randers + 1 ugentlig “træn hjemme dag”, med lektier 😉 Så har du muligheden nu, ved at kontakte mig via lonnieboe@hotmail.com og skriv Bootcamp i emnefeltet.

Jeg kommer ikke til at råbe af dig, som en militær træner, men til at anspore, guide og motivere dig til at overskride din komfortzone, du kommer til at arbejde i alle planer (oppe, nede, sidelæns) få bedre kondi på kort tid, øget stofskifte og mange andre fordele, så hvad holder dig tilbage?

 

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *